Hoe kan ik het beste laag zingen?

Ik zing in een bandje op school het nummer: 'The Man Who Can't Be Moved' van The Script. Het gaat heel goed, alleen in de bridge gaat er een stukje mis:

"People talk about the guy,
who's waiting on a girl.
There are no holes in his shoes,
but a big hole in his world."

De woorden girl en world zijn heel laag gezongen en dit haal ik niet. Hoe kan ik dit het beste oefenen. Ik heb het al heel vaak gewoon geprobeerd maar ik vroeg me af of er misschien een trucje voor is?

Alvast heel erg bedankt! <3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.6K

Antwoorden (3)

Probeer je stembanden zo kort mogelijk te houden. Dus met je kin naar beneden op dat stukje. En uitademen vanuit je buik.
12 jaar geleden
hou je hoofd een beetje omlaag. en je kin ook. hou je nek strak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet jij vrijdag middag gevoel? Je komt naar je huis, helemaal moe, je komt op je bank zitten. Je wilt uitrusten.
Zo los moet jij zijn. Geen spieren van je nek gebruiken. Als je net wakker bent en je merkt dat je lage tonen kan zingen, probeer dat losse gevoel herinneren. Recht naar voren kijken. Je mond goed open maken en je moet alle geluid om je neus voelen. Dus hoog houden niet in je hals denken al die laagte. Ze zitten allemaal van hoog tot laag achter je neus.
Als je gaat zingen en je voelt dat je moe wordt omdat je niet los zit, zeg steeds naar jezelf ''los laten, meer los, ik zit helemaal los, meer adem, ik moet alleen mijn buik gebruiken net zoals hoe ik gebruik wanneer ik hoest, en steeds heb ik meer adem nodig. Alle tonen zitten achter om mijn neus. Niet in mijn nek''

Zing dat liedje maar een paar tonen hoger. Als je steeds lage tonen zingt waar je niet kan zingen dan kan je jezelf niet los laten.
Als je deze een paar hoge tonen beter kan zingen, dan zing een toon lager.
Oefen niet langer dan 1 uur, als het pijn doet, gelijk stoppen!
Open je mond net zoals je een appel bijt. Niet te veel en niet te klein.
Als je het echt niet kan, vraag dan dat ze paar tonen hoger kan spelen zodat je lage tonen goed kan pakken.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
En niet pushen, niet duwen, persen van beneden. Als je los laat je zal je buik automatisch gebruiken omdat je kracht nodig hebt.